IMiD rekomenduje mangi Studia JG!
[Prima aprilis]
IMiD REKOMENDUJE MANGI STUDIA JG!
Gdy 20 lat temu jeszcze nie myśleliśmy o rozpoczęciu prac nad tegorocznym Wiosennym Festiwalem Mangowym, podjęliśmy decyzję o wydawaniu mang w zgodzie z japońską filozofią Genatsushō (減圧症), zgodnie z którą zanurzenie się w odmętach swojego hobby powinno przebiegać w sposób kontrolowany, bez gwałtownych wynurzeń lub wybuchów.
Dziś, po kilkuletnich negocjacjach z Instytutem Mangi i Dziecka (IMiD), możemy publicznie ogłosić wpisanie mang Studia JG na listę rekomendacji Instytutu! Potwierdza to zdobytą dzięki naszemu doświadczeniu wiedzę, iż czytanie mang wpływa pozytywnie na rozwój dzieci i młodzieży.
Poniżej zamieszczamy najważniejsze punkty rekomendacji IMiD:
1. Noworodki powinny zaznajamiać się ze swoimi pierwszymi tytułami pod kontrolą dorosłych już od ok. 6 miesiąca życia. Początkowo, mangi mogą być czytane przez rodziców na głos. W późniejszym zaś okresie czytanie mang przez pociechy ułatwia ząbkowanie i zapobiega bolesnym kolkom.
2. W okresie wczesnodziecięcym (2-3 lata) rekomendacja podpowiada, żeby nie przekraczać miesięcznej ilości shonenów i kontynuować zrównoważoną ofertę bogatą w lekkostrawne komedie.
3. Okres przedszkolny to doskonały moment na wprowadzenie dzieci w dłuższe serie. Wspólne kolorowanie połączone z czytaniem wspomaga tzw. małą motorykę i może stać się doskonałym ćwiczeniem odporności na niechciane bodźce przed zbliżającą się szkołą podstawową.
4. W okresie poprzedzającym dojrzewanie (7-12 lat) można znacząco zwiększyć ilość czytanych przez dziecko mang. Fantastyka, shoneny lub serie przygodowe to wspaniały pomost do świata gier, filmów lub książek, a także doskonała odskocznia od całek, historii upadku Konstantynopola lub dychawek oddechowych szkarłupnia morskiego, czyli wszelkich tematów odkształcających wyobraźnię w szkole podstawowej.
5. Okres nastoletni (12+), czyli czas przygotowania do matury, warto wypełnić mangowymi adaptacjami przygotowanymi we współpracy z Ministerstwem Kultury, które we wrześniu 2024 oficjalnie trafią na listy lektur. Sylabus mangowy obejmie takie tytuły jak: Jan Kochanowski – „Lato, kiedy umarła Urszulka”, Johann Wolfgang von Goethe – „Tęgie rozkminy młodego Wertera”, Adam Mickiewicz – „Dziady ze szkolnej toalety” czy choćby kultowy utwór Juliusza Słowackiego – „Blood Blockade Balladyna”. Te i inne pozycje Studia JG idealnie sprawdzą się jako pomoce naukowe.
IMiD REKOMENDUJE MANGI STUDIA JG!
Gdy 20 lat temu jeszcze nie myśleliśmy o rozpoczęciu prac nad tegorocznym Wiosennym Festiwalem Mangowym, podjęliśmy decyzję o wydawaniu mang w zgodzie z japońską filozofią Genatsushō (減圧症), zgodnie z którą zanurzenie się w odmętach swojego hobby powinno przebiegać w sposób kontrolowany, bez gwałtownych wynurzeń lub wybuchów.
Dziś, po kilkuletnich negocjacjach z Instytutem Mangi i Dziecka (IMiD), możemy publicznie ogłosić wpisanie mang Studia JG na listę rekomendacji Instytutu! Potwierdza to zdobytą dzięki naszemu doświadczeniu wiedzę, iż czytanie mang wpływa pozytywnie na rozwój dzieci i młodzieży.
Poniżej zamieszczamy najważniejsze punkty rekomendacji IMiD:
1. Noworodki powinny zaznajamiać się ze swoimi pierwszymi tytułami pod kontrolą dorosłych już od ok. 6 miesiąca życia. Początkowo, mangi mogą być czytane przez rodziców na głos. W późniejszym zaś okresie czytanie mang przez pociechy ułatwia ząbkowanie i zapobiega bolesnym kolkom.
2. W okresie wczesnodziecięcym (2-3 lata) rekomendacja podpowiada, żeby nie przekraczać miesięcznej ilości shonenów i kontynuować zrównoważoną ofertę bogatą w lekkostrawne komedie.
3. Okres przedszkolny to doskonały moment na wprowadzenie dzieci w dłuższe serie. Wspólne kolorowanie połączone z czytaniem wspomaga tzw. małą motorykę i może stać się doskonałym ćwiczeniem odporności na niechciane bodźce przed zbliżającą się szkołą podstawową.
4. W okresie poprzedzającym dojrzewanie (7-12 lat) można znacząco zwiększyć ilość czytanych przez dziecko mang. Fantastyka, shoneny lub serie przygodowe to wspaniały pomost do świata gier, filmów lub książek, a także doskonała odskocznia od całek, historii upadku Konstantynopola lub dychawek oddechowych szkarłupnia morskiego, czyli wszelkich tematów odkształcających wyobraźnię w szkole podstawowej.
5. Okres nastoletni (12+), czyli czas przygotowania do matury, warto wypełnić mangowymi adaptacjami przygotowanymi we współpracy z Ministerstwem Kultury, które we wrześniu 2024 oficjalnie trafią na listy lektur. Sylabus mangowy obejmie takie tytuły jak: Jan Kochanowski – „Lato, kiedy umarła Urszulka”, Johann Wolfgang von Goethe – „Tęgie rozkminy młodego Wertera”, Adam Mickiewicz – „Dziady ze szkolnej toalety” czy choćby kultowy utwór Juliusza Słowackiego – „Blood Blockade Balladyna”. Te i inne pozycje Studia JG idealnie sprawdzą się jako pomoce naukowe.